. .

The page is printed

Persbericht

Chinese hoogtewerkers via DB Schenker-trein naar Beringen

(Antwerpen, 17 juni, 2015) Dankzij de performante spoordienst van Schenker tussen China en Duitsland, kon de Chinese producent Sunward Machinery bij de officiële opening van zijn nieuw Europees distributiecentrum in Beringen vijf topmodellen van hoogtewerkers etaleren. De talloze bezoekers kregen in de showroom een idee van wat dit bedrijf de Europese markt te bieden had. Onder meer de hoogtewerkers die dankzij DB Schenker via het spoor op een recordtempo vanuit China waren aangevoerd.

Afbeelding vergrotenChinese aerial platforms transported by DB Schenker, DB Schenker

De fabrikant van graafmachines, kranen en ander bouwkundig materieel werd opgericht in 1999 en telt ondertussen 4.000 werknemers over heel de wereld. Sunward heeft reeds vestigingen in Italië, Zweden en Duitsland, maar wil met zijn nieuw EDC in Beringen het zwaartepunt van de Europese activiteiten maken. In een eerste fase zal van hieruit de Europese markt met onderdelen beleverd worden en zullen hier herstellingen worden uitgevoerd. Op termijn wil Sunward hier ook onderdelen assembleren.

Het EDC heeft een capaciteit van 7.500 vierkante meter, waarvan 3.500 vierkante meter showroom, waar de genodigden een staalkaart kregen van het productenaanbod van Sunward Machinery. Een van de paradepaardjes waren vijf hoogtewerkers, die vier weken voor de officiële opening nog in China in productie waren. Te laat om nog via zeevracht op tijd in Beringen te geraken.

„Op het eerste gezicht leek het duurdere luchtvrachtvervoer het enige alternatief, ware het niet dat wij al enkele jaren onze klanten een zeer interessant spoorproduct tussen China en Europa kunnen aanbieden“, aldus Ulrich Pütz, managing director van Schenker nv.

En zo vertrokken vijf 45’-containers uit de fabriek van Sunward die enkele dagen later op de trein in Chongqing werden geladen om vervolgens de treinreis naar Duisburg in slechts 15 dagen af te leggen. Van hieruit gingen de goederen over de weg verder naar Eupen, waar ze werden ingeklaard, en verder naar Beringen, waar de hoogtewerkers ruim op tijd in de showroom aanwezig waren.

Enkele jaren geleden voerde DB Schenker een eerste proefrit uit op het spoortraject Chongqing (China)-Duisburg (Duitsland) en toonde hiermee aan dat dit wel degelijk een alternatief biedt voor het zeevervoer tussen China en Europa. De route bedraagt 10.300 km en loopt via Kazachstan, Wit-Rusland en Polen naar Duitsland.

Schenker nv, een van de meest vooraanstaande leveranciers van
geïntegreerde logistieke diensten in België, opereert vanuit Antwerpen en stelt 680 personen te werk in acht vestigingen: Antwerpen, Brussel, Eupen, Mechelen, Zwevegem, Willebroek, Zaventem en Zeebrugge. DB Schenker Logistics levert wereldwijde diensten aan de industrie en de handel door een geïntegreerde combinatie van wegvervoer, luchtvracht, zeevracht, contractlogistiek en supply chain management.

Laatst bijgewerkt: 18.06.2015

Overzicht

Naar het begin van de pagina