. .

The page is printed

Sociale aspecten

Uitdagend perspectief

Als ambitieuze werkgever zijn we trots en zuinig op onze werknemers. Zij zijn het die zich vol enthousiasme inzetten voor ons bedrijf en onze klanten.

Het succes van onze onderneming bestaat uit meer dan alleen economische prestaties. Daarom willen we een evenwicht vinden tussen de economische, sociale en ecologische pijlers van ons bedrijf.

In 2020 willen we tot de beste tien werkgevers van Duitsland behoren. En ook buiten Duitsland willen we mee aan de top staan. Al in heel wat landen, zoals Nederland, zijn we een toonaangevende werkgever en we willen er alles aan doen om die status te behouden. Dat is het streven van DB Schenker. Onze maatschappelijke verantwoordelijkheid gaat verder dan alleen een aantrekkelijke werkgever zijn. Wij willen daadwerkelijk onderdeel van de samenleving uitmaken en ons maatschappelijke betrokkenheid tonen door ondersteuning van sociale projecten.

Demografische veranderingen en de groeiende vraag naar gekwalificeerde werknemers maken duidelijk hoe belangrijk het voor het toekomstige succes van DB Schenker en de DB Group is om medewerkers te werven en aan ons te binden.

Binden en verbinden
Onze werknemers zijn de belangrijkste troef van DB Schenker. Ons succes is afhankelijk van gemotiveerde en gekwalificeerde medewerkers. Drie belangrijke factoren om onze medewerkers ons te binden: hoge klantentevredenheid, duurzame ontwikkeling van de medewerkers en een sterke bedrijfscultuur.

Dankzij een krachtig, professioneel HR-beleid kunnen we onze werknemers op lange termijn aan ons bedrijf binden. We besteden voortdurend aandacht aan het verbeteren van de tevredenheid van onze medewerkers. Duidelijke doelstellingen betreffende tevredenheid staan voorop en we evalueren onszelf regelmatig via een wereldwijd medewerkersonderzoek. De duurzame ontwikkeling van ons personeel is een duidelijke doelstelling binnen onze onderneming.

We rekenen op de kwalificaties van onze werknemers en de systematische ontwikkeling van onze experts en managers. Bovendien willen we de professionele ontplooiing van onze werknemers nog flexibeler maken, zodat ze beter aansluit op hun professionele en persoonlijke levensfases.

Een sterke bedrijfscultuur is een voorwaarde voor toegewijde en tevreden medewerkers. En dus ook de basis van succes op lange termijn. Het internationale profiel van DB Schenker vormt een uitdaging, omdat we verschillende culturen moeten inpassen in een gemeenschappelijke identiteit. Wij vinden het belangrijk dat we een cultuur creëren waarin werknemers met een verschillende achtergrond zich thuisvoelen en samenwerken om onze doelstellingen en visies te verwezenlijken.

Werven
Naast het behouden van medewerkers is professionele werving een absolute noodzaak. DB Schenker wil een sterke reputatie uitbouwen als een van de meest aantrekkelijke werkgevers in de sector logistiek en transport. Het behalen van deze doelstelling is een uitdaging gezien de demografische situatie en de huidige 'war for talent'. DB Schenker biedt aantrekkelijke opleidings- en doorgroeiprogramma’s aan. Om de juiste gekwalificeerde medewerkers te vinden, werkt DB Schenker nauw samen met onderwijsinstellingen op diverse niveaus en brancheorganisaties.

Laatst bijgewerkt: 12.01.2016

Naar het begin van de pagina